Loading...
You are here:  Home  >  What worries us:  >  Current Article

Ruim de helft heeft negatief beeld van Nederlandse organisaties

By   /   April 27, 2011  /   No Comments

65% vindt dat organisaties hen niet het gevoel geven dat ze belangrijk zijn. Bijna zes op de tien Nederlanders geeft aan dat het niet op prijs wordt gesteld dat ze een vraag stellen. Ruim de helft van de klanten heeft een negatief beeld van Nederlandse organisaties…

Deze cijfers komen uit het jaarlijkse Nationaal Klantbelevings-onderzoek, dat in april 2011 werd gepresenteerd.

Voor de studie werden ‘contactmomenten’ bestudeerd van klanten met verzekeraars, zorginstellingen, banken, telecom / internetbedrijven, energiemaatschappijen, woningcorporaties en overheidsinstanties.

53% van de Nederlanders vindt de service voor verbetering vatbaar. 62% vindt dat hij niet goed op de hoogte wordt gehouden van het oplossen van een klacht. Gemiddeld houdt 33% een positief gevoel over aan het contactmoment met een organisatie. Verzekeraars scoren hier het best -48% is positief- en de overheid staat onderaan -3% is positief-.

Over de organisatie zelf is slechts 25% positiever nadat hij daar contact mee heeft gehad als voordat hij daarmee contact had. Ruim 13% van de klanten is juist negatiever geworden…

Bron

    Print       Email

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You might also like...

Hoogwater 1995, fietspad tussen Colenbrandersbos en Klaverland overstroomd

“Het water komt”

Read More →